Πουρκός Μάριος Α.

Πουρκός Μάριος Α.
Ο Μάριος Α. Πουρκός γεννήθηκε στη Τριμίκλινη της Κύπρου. Πραγματοποίησε το σύνολο των σπουδών του στο Jagiellonian University στην Κρακοβία της Πολωνίας, από το οποίο απόκτησε τα ακόλουθα διπλώματα: Master of Arts στη Φιλοσοφία, Master of Arts στην Κοινωνιολογία, Master of Arts στην Ψυχολογία με κύρια ειδίκευση στην Κλινική Ψυχολογία, Μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Θρησκειολογία, Διδακτορικό δίπλωμα Ανθρωπιστικών Επιστημών στην Ψυχολογία. Εργάστηκε τριάμισι χρόνια ως επιστημονικός ερευνητής και βοηθός καθηγητή στο τμήμα Ψυχολογίας του ίδιου πανεπιστημίου στον τομέα της Αναπτυξιακής και Παιδαγωγικής Ψυχολογίας σε προγράμματα που αφορούσαν τις Ψυχοπαιδαγωγικές βάσεις της Γνωστικής, Υπαρξιακής και Κοινωνικο-ηθικής Μάθησης και Ανάπτυξης. Από το 1989 μέχρι το 1992 εργάστηκε σε οργανική θέση Παιδοψυχολόγου στο Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής όπου διατέλεσε υπεύθυνος στο Κέντρο Αποκατάστασης και Συμβουλευτικής Δυσλεκτικών Παιδιών και Εφήβων. Από το 1992 έως το 1996 δίδαξε στο ΠΕΚ Ηρακλείου ειδικά μαθήματα Παιδαγωγικής Ψυχολογίας. Από το 1989 μέχρι το 1992 δίδαξε στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στη συνέχεια εκλέχτηκε Λέκτορας στο γνωστικό αντικείμενο της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στο ίδιο Τμήμα, όπου και διδάσκει ως σήμερα. Ο Μάριος Πουρκός ανέπτυξε ειδικά προγράμματα για τις πρακτικές ανάγκες της ευρύτερης ψυχοπαιδαγωγικής και ψυχοθεραπευτικής δράσης στο πνεύμα των συστημικών και αλληλεπιδραστικών παραδοχών, και πιο συγκεκριμένα στο πνεύμα της επιστημολογικής και ψυχολογικής προσέγγισης που ο ίδιος αποκαλεί με τον γενικό όρο οικο-σωματική-βιωματική. Για την εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών αναπτύσσει ένα ειδικό πλαίσιο εργασίας μέσα από τη χρήση ειδικών βιωματικών ασκήσεων, όπου μεταξύ άλλων κάνει χρήση τόσο μουσικών όσο και εικαστικών, φωνητικών, ψυχοδραματικών, αφηγηματικών και σωματικών-κινητικών τεχνικών.
Βιβλιογραφία
Η παιδεία παίζει
Το σώμα ως τόπος βιωμάτων, ταυτοτήτων και κοινωνικών νοημάτων
Πλαίσιο, σώμα, βίωμα, αναπαραστάσεις
Από την ψυχοπαθολογία στο νόημα ζωής
Τέχνη, παιχνίδι, αφήγηση
Η οικολογική προσέγγιση στην αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη
Ο ρόλος του πλαισίου στην ανθρώπινη επικοινωνία, την εκπαίδευση και την κοινωνικο-ηθική μάθηση
Συμμετοχή
Το σώμα ως τόπος βιωμάτων, ταυτοτήτων και κοινωνικών νοημάτων
Πρακτικές και όρια της διαλογικότητας στον Μιχαήλ Μπαχτίν
Τέχνη, παιχνίδι, αφήγηση
Η οικολογική προσέγγιση στην αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη
Μια οικολογική προσέγγιση στην αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη
Μια οικολογική προσέγγιση στην αντιληπτική μάθηση και ανάπτυξη
Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις
Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις
Ο ρόλος του πλαισίου στην ανθρώπινη επικοινωνία, την εκπαίδευση και την κοινωνικο-ηθική μάθηση
© 2024 PROSPERUS Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.
  ^